# Специализирате се в опаковане на козметика. Каква е причината? Искате ли да разширите сферата си за действие?
Суви: Започнахме с козметиката, тъй като много козметични марки искат да бъдат пионери и да покажат грижа за природата да бъдат устойчиви. За нас беше много приятна изненада да видим как заинтересованите големи марки се отнасят към материала на Sulapac и че инвестират време и усилия, за да станат лидери на мисълта за устойчивост. В крайна сметка потребителите стимулират промяната и изискват по-добри устойчиви алтернативи, така че вярвам, че марките предшественици ще бъдат победителите. Вече разширихме портфолиото си и в опаковки за хранителни продукти. Първият ни клиент на хранителни продукти Fazer започва с пускането на подаръчна кутия за сладкарски изделия за Коледа 2018, която използва решение на Sulapac.
# Нека да поговорим за вашия личен живот. Освен с какво се занимавате с прехрана, има ли нещо, което правите, за да намалите пластмасовите отпадъци в личния си живот?
Суви: Опитвам се да избягвам използването на пластмасови изделия за еднократна употреба като пластмасови чаши и бутилки с вода и винаги предпочитам продукти, опаковани в напълно биоразградими опаковки, когато е възможно. Извън ежедневните стоки избирам продукти и дрехи, които са изработени от материали, предназначени да издържат дългосрочно и могат да се рециклират след употреба.
***
Covid-19 кризата успя да покаже каква е мощта на природата, колко лесно можем да живеем без да подтискаме окръжаващата ни среда, изоставили дори и за малко обещанията на суперконсуматорството. Природата ни показа и друго – колко сме уязвими и колко лесно може да ни постави на колене, подчинени на нейната надматериална сила, инжектираща парализиращи дози страх за нашето измислено днес.
Тъжно, но изглежда не сме устроени така, че да научаваме уроците си по лесния начин. И ако много общества поради едни или други причини успяват да правят малки, но значими крачки в посока устойчиво потребление, голяма част от света продължава по принципа на най-малкото съпротивление да улеснява живота си днес, обричайки живота на децата си утре.
Опаковки, Бизнес, Бъдеще
Устойчивите опаковки се превръщат в топ приоритет както за марките, така и за потребителите – сега повече от всякога. McDonald’s обяви, че опаковката й ще бъде 100% възобновяема до 2025 г.
Милениалите изискват от марките да бъдат по-социално и екологично отговорни. Ясно е, че терминът „екологично чисти опаковки“ очевидно е нещо повече от маркетинг трик. Всъщност внедряването на еко опаковки в дейността на всяка марка вече не е възможност, а необходимост.
Много от нас са възпитани, осъзнали и прилагат веруюто: „намалете, използвайте повторно, рециклирайте“ в живота си. Днес е важно в бизнеса да отразим същите тези ценности. Не само за подпомагане на околната среда, но и за повишаване на лоялността на марката сред екосъзнателните потребители.
Списъкът от иновативни фирми, работещи в областта на възобновяемите опаковки расте, цената на иновациите ще става все по-достъпна, извинение вече не съществува.
Коментари (0)